W jaki sposób trening siłowy pomoże ci schudnąć?

Jeśli starasz się zrzucić kilka kilogramów, ale utrata wagi nie następuje tak szybko jakbyś tego chciał, powinieneś dodać do swojej codziennych zajęć trening siłowy. Jest to jeden z najlepszych rodzajów ćwiczeń, które świetnie wspierają odchudzanie.
Jednak dla większości z nas, trening siłowy wcale nie kojarzy się z utratą wagi. Po takich treningach, wyobrażamy sobie siebie jako „napakowanych mięśniami” kulturystów. Dlatego naszą uwagę kierujemy głównie na ćwiczenia wytrzymałościowe typu kardio lub podobne. Mają one na celu poprawić wydolność serca. Jednak nie są jedynymi,  które pomagają nam w utracie wagi.

 

Trening siłowy daje Twojemu metabolizmowi dodatkowy impuls, bardzo pomocny kiedy chcesz pozbyć się niechcianych kilogramów. W trakcie takiego treningu, nie zmuszasz swojego serca do wzmożonej pracy, tak jak dzieje się to na bieżni, rowerku, czy w trakcie Zumby. Trening siłowy pomaga zbudować większą ilość mięśni.
Dzięki nim, także w trakcie odpoczynku, Twój organizm będzie  naturalnie spalał więcej kalorii.

 

 

Zbuduj smukłą sylwetkę

W trakcie ćwiczeń aerobowych, tracisz zarówno tłuszcz, jak i mięśnie. Jeśli wykonujesz wyłącznie ćwiczenia kardio, możesz tracić masę mięśniową. Ma bezpośredni wpływ na pogorszenie metabolizmu i może zaprowadzić Cię do zastoju w zamierzonym procesie odchudzania. Dobrze zatem jest włączyć trening oporowy. Dzięki niemu zwiększasz siłę i masę mięśni.  W efekcie daje Ci to większą skuteczność w modelowaniu sylwetki, niż same ćwiczenia aerobowe.

A zatem, Drogie Panie, nie bójcie się zatem sztangi i ciężarków! One pomogą wam najlepiej wymodelować te części ciała, które są dla was najbardziej istotne: brzuch, uda, czy pośladki.

 

 

Wyższa podstawowa stopa metabolizmu (BMR)

Kiedy masz więcej suchej masy mięśniowej, Twoje ciało w naturalny sposób spali więcej kalorii w trakcie spoczynku. Oczywiście nie jest to zadanie łatwe. Budowanie suchej masy mięśniowej, bez przyrostu tłuszczu zależy głównie od częstotliwości ćwiczeń, a mniej od ich objętości.

 

Twoje BMR to liczba kalorii, które twoje ciało spala w ciągu dnia – bez ćwiczeń, jeśli tylko siedzisz i na przykład przez cały dzień oglądasz telewizję. Wymaga to od od Twojego ciała większego wysiłku. Będziesz potrzebował wtedy większej ilości kalorii, aby utrzymać swoje mięśnie zamiast tłuszczu. Właśnie dlatego, im więcej masz mięśni, tym więcej kalorii spala Twoje ciało.
Kiedy postarasz się zwiększysz masę mięśniową, nie będziesz musiał skupiać się na liczbach w skali BMR. Zwrócisz uwagę na to, jak pasują na tobie ubrania.

 

 

Spal więcej kalorii

Jeśli chcesz spalić jeszcze więcej kalorii w trakcie treningu, możesz maksymalizować spalanie. Możesz to zrobić poprzez zwiększenie liczby powtórzeń. Poruszaj się szybciej w trakcie treningu, wybieraj nieco większe ciężary lub dodaj ćwiczenia kardio pomiędzy te siłowe. Może to być bieżnia, albo bieganie w miejscu przez kilka minut.

 

 

Dodaj trening siłowy na stałe.

Ważne aby trening siłowy i ćwiczenia kardio wykonywać regularnie. Treningi te dają duże korzyści zdrowotne, a ich połączenie pomoże Ci stracić wagę, a potem ją utrzymać. Dobrze jest zatem wykonywać trening siłowy dwa do trzech razy w tygodniu. Warto też pamiętać, żeby w dniach bez treningu, dać swojemu ciału dobrze wypocząć.

 

 

Treningi siłowe

definiuje się jako ćwiczenia, które pomagają rzucić wyzwanie twoim mięśniom poprzez opór. Taka aktywność fizyczna poprawia sylwetkę i modeluje ciało. Powinna też poprawić Twoje samopoczucie, jeśli tylko dopasujesz obciążenia do swoich możliwości. Trening oporowy to potężna dawka energii do działania i morze motywacji.

  • Podziel się z innymi

Jeśli ten artykuł wydał Ci się wartościowy, podziel się nim ze swoimi znajomymi!

Zostaw komentarz



ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER, ŻEBY BYĆ NA BIEŻĄCO.

Copyright 2018 STWÓRZ SWÓJ ŚWIAT, Grzegorz Brudny
©  Wszystkie Prawa Zastrzeżone

Subscribe!